KU Leuven streeft ernaar om alle studenten, ongeacht hun gender, nationaliteit, etniciteit en migratieachtergrond, religie, functiebeperking, leeftijd en socio-economische achtergrond, een respectvolle en positieve leer- en leefomgeving te bieden waar zij hun talenten voluit kunnen ontplooien. Dat vereist een inclusief beleid dat empathisch maar tegelijk verwachtingsvol is en waar iedereen van doordrongen is. We zetten verder in op Universal Design for Learning (UDL) en op opleidingen in diversiteitssensitief onderwijs. We gaan ook aan de slag met de aanbevelingen van de werkgroepen rond diversiteit en bekijken hoe we bestaande drempels die inclusiviteit bemoeilijken, kunnen wegwerken. Peer-to-peer initiatieven, zoals Peer-Assisted Learning (PAL), Mindmates en buddywerking, blijven we stimuleren, met bijzondere aandacht voor de verbondenheid tussen studentengroepen. Waar dat een meerwaarde biedt, werken we hiervoor een ondersteunend kader uit, ook gefaciliteerd door Stuvo, en we moedigen faculteiten en opleidingen aan om zulke initiatieven op te nemen, samen met hun facultaire kringen en studentenvertegenwoordigers.