We hebben aan KU Leuven de afgelopen jaren een ongeziene versnelling ingezet om digitale technologie te integreren in onze onderwijspraktijk. We hebben daarbij als instelling veel geleerd – over technologische tools, over de infrastructuur die nodig is om ze optimaal te gebruiken, en over de ondersteuning die onze docenten en medewerkers daarbij vragen. Veel docenten leveren zelf ook grote inspanningen om te innoveren. Docenten die een voortrekkersrol spelen in onderwijsvernieuwing, moedigen we aan om trendsetters te blijven. Tegelijk beseffen we dat andere docenten de stap naar vernieuwing soms als te uitdagend of belastend ervaren. Daarom versterken we via KU Leuven Learning Lab de rol van de onderwijsondersteuners, en waar het kan doen we een beroep op (job)studenten. We werken daarbij met ondersteuningsuren of een coachingstraject voor individuele docenten, docententeams of opleidingen met concrete innovatienoden. Tegelijkertijd blijven we de technologie, infrastructuur en ondersteuning optimaliseren en uitbreiden op basis van geïdentificeerde noden.